Pages

Wednesday 5 June 2013

Ada Apa Dengan Kopi Latte

Bismillahirahmanirrahim

Hai.. Aku lah Kopi Latte.

Kenapa Kopi Latte? Sebenarnya nama aku adalah "ehem ehem". Kopi Latte hanyalah nama pena. Tapi kenapa Kopi Latte? sebab aku suka kopi [plus] susu. Baiklah, ini merupakan istilah wikipedia mengenai Caffe Latte - Latte atau Caffè latte adalah terma Bahasa Itali yang bermaksud kopi susu. Ianya adalah espresso atau kopi yang dicampur dengan susu dan memiliki lapisan busa yang tipis di bagian atasnya. - Jadi aku merupakan peminat tegar kopi susu, cuma aku selalunya minum kopi susu biasa atau nescafe, belum mampu nak minum caffe latte yang macam kat starbuck tuh. *sambil ketawa*

Tapi aku tetap kisahkan diri aku sebagai Kopi Latte, kerana Latte inilah pelengkap kopi untuk menjadi sebuah kopi susu lebih istimewa. Jadi ini mengenai coretan kisah hidupku dalam mencari sesuatu yang dapat melengkapkan kehidupan aku yang masih lagi kekosongan. Dan aku masih mencari... masih mencari latte di penghujung 'Kopi'. 

1 comment: